سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارون

نسل کشی در ایران

بی تردید قحطی بزرگ 1919-1917 بزرگترین فاجعه تاریخ ایران و فراتر از تمامی وقایع پیش از آن است. فاجعه ای که در آن 40% جمعیت ایران قربانی اهداف استعمارگرانه استعمار پیر شدند.قحطی بزرگ زمانی رخ داد که تمامی ایران در اشغال نظامی انگلیسی ها بود. ولی انگلیسیها نه تنها هیچ کاری برای مبارزه با قحطی نکردند ، بلکه عملکرد آنها اوضاع را وخیم تر کرد و سبب مرگ میلیون ها نفر از ایرانیان شد. درست در زمانی که مردم ایران بدلیل قحطی نابود می شدند ، ارتش بریتانیا مشغول خرید مقادیر عظیمی غله و مواد غذایی از بازار ایران بود که نه تنها نیروهای خود را از گرسنگی برهاند بلکه ایرانیان را فدای منافع استعماری خود کند و برای جلوگیری از آشوب مردمان باکو اندک غله تولید شده در شمال ایران را نیز به آنها حاتم بخشی کند. انگلیسی ها برای مقابله با قحطی و به تبع آن آشوب در باکو چنین تصمیم می گیرند : «بهترین شیوه برای خدمت به منافع ما این است که از هر جایی که می شود ، آذوقه و محصول را خریداری کرده و سپس آنچه را که بدست آورده ایم به مقامت محلی (باکو)تسلیم کنیم، آنگاه مراتب را به اطلاع عموم برسانیم.»

جالب تر اینکه انگلیسی ها مانع واردات موادغذایی از آمریکا ، هند و بین النهرین به ایران شدند. به علاوه در زمان چنین قحطی عظیمی ، انگلیسی ها از پرداخت پول درآمدهای نفتی ایران استنکاف ورزیدند. هولوکاستی عظیم که سیطره انگلیس را بر ایران تداوم بخشید. هولوکاستی که در آن 40% جمعیت ایران در برابر استعمارگر ذبح شدند. هولوکاستی که در آن کوره های آدم سوزی وسعتی به اندازه یک کشور پیدا کرد.

و الآن...

و حال پس از گذشت قریب 90 سال از نسل کشی عظیم در ایران چه شده که استعمار گر پیر دوباره به تکاپو افتاده و چنگالهای پنهان شده در زیر پارچه لطیف و مخملی خود را نشان می دهد؟ حقیقتا چرا چنگ های خونین این روباه پیر که در زیر دستکش دفاع از آزادی و حقوق بشر پنهان شده باز به سمت مردم ایران دراز شده؟ آیا دل استعمارگری که با قساوت قلب 40% مردم ایران را فدای مطامع خود نمود ، حال برای شته شدن چند ایرانی می سوزد؟ آیا واقعا BBC بدنبال احقاق حقوق بشر در ایران است؟BBC  این صدای استعمارگر پیر با ضجه و شیون برای کشته شدگان حوادث پس از انتخابات چه اهدافی را دنبال می کنند؟ آیا طی این مدت درس حقوق بشر فراگرفته اند؟

. فراموش نکنینم که اگر لحظه ای با "لالایی" انگلیس و بنگاه لجن پراکنی آن به خواب برویم ایران را نه افغانستان و نه عراق می کنند بلکه ایران را ایران1917 !  می کنندهمانطور که آشوب باکو را با سیر کردن شکمشان و اعتراض ایران را با قحطی زدگی و مرگ خاموش کردند.

 و بدا به حال آنانکه بر خود نام "اعتماد ملی" گذاشته اند و و به زعم خود  جامعه را بیدار می کنند اما خود در"لالایی خوانی" روباه شریکند و مردم را از واقعیت اهداف استعمار دور می کنند. و خود "مقدم" اند در همراهی با "لالایی خوانی " استعمارگر و نه طوطی اعتماد ملی بلکه جغد آواز خوان و شریک روباهند.»

خلاف معرفت و عقل، ره چرا سپریم                            به روی دشمن خود، در چگونه باز کنیم؟

حدیث روشن ظلم شما و محنت  ما                               حقیقت است ، چرا صحبت از مجاز کنیم؟

 

·         برای مطالعه بیشتر درباره قحطی سال 1917 به کتاب قحطی بزرگ نوشته محمدقلی مجد و ترجمه محمدعلی کریمی ، چاپ انشارات مطالعات و پژوهش های سیاسی مراجعه نمایید.

 


نوشته شده در سه شنبه 88/5/27ساعت 3:7 عصر توسط محمدعلی زرین نظرات ( ) |



Design By : ParsSkin.com