سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارون

 

وَ قَالَ امیر المومنین علیه السلام لَا یَقُولَنَّ أَحَدُکُمْ اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنَ الْفِتْنَةِ لِأَنَّهُ لَیْسَ أَحَدٌ إِلَّا وَ هُوَ مُشْتَمِلٌ عَلَى فِتْنَةٍ وَ لَکِنْ مَنِ‏ اسْتَعَاذَ فَلْیَسْتَعِذْ مِنْ مُضِلَّاتِ الْفِتَن‏ (حکمت 93)

کسى از شما نگوید خدایا از فتنه به تو پناه مى‏برم! چه هیچ کس نیست جز که در فتنه‏اى است، لیکن آن که پناه خواهد از فتنه‏هاى گمراه کننده پناه خواهد

به نظر بنده حکمت 93 در تکمیل و تخصیص حکمت اول نهج البلاغه کن فی الفتنه...می باشد


نوشته شده در یکشنبه 88/12/23ساعت 1:21 عصر توسط سید مهدی ماجدی نظرات ( ) |

شیخ علی آقای بهجت در مراسم افلاکیان خاک نشین که 13 اسفند 88 در سالن وزارت کشور برگزار شد سخنان بسیار جالب ولی اندکی از آیت الله بهجت فرمودند. اندک بخاطر کتوم بودن مرحوم بهجت و سفارش ایشان به فرزندشان. اما همین سخنان که حدود 1 ساعت طول کشید سرشار از معارف بود. سخنانی که گاه اشک بر چشمان حضار می نشاند ، گاه آنها را می خنداند و گاهی هم مستمعین را به تکبیر وا می داشت.

شیخ علی آقای بهجت درباره پیشگویی ایشان درباره حوادث بعد از انتخابات فرمودند:" حتی درباره جریانات اخیر یکسال قبل از رفتن پیغام دادند، فرمودند هر کاری من تونستم کردم بقیه اش را شما بکنید.و حتی به یکی از آقایون ( که دارد در کتاب چاپ می شود) اصلا فرمودند من چی دیدم.ما اولین بار و آخرین بار بود که از ایشون (کرامت) شنیدیم. شاید ایشون می دونست می خواهد نباشد. چون هیچ وقت نگفت تو عمرش چی دیدم. خیلی به ندرت. ولی در این مورد گفتند چی دیدم و فرمودند : شما هر کاری می تونید بکنید.که در کتابشون چاپ خواهد شد."

اینکه شخصی که این پیشگویی و کرامت را به وی فرموده اند که بوده ، باید منتظر انتشار کتاب بود. اما از نصیحت ها و تا حدودی پیشگویی های رهبر معظم انقلاب در 88/1/1 و بعد از انتخابات و همچنین غم عظیم ایشان پس از رحلت آیت ا... بهجت ( به گونه ای که یکی از نزدیکان رهبر فرمودند تا آن موقع من آقا را تا این حد ناراحت و گریان ندیده بودم) می توان حدس هایی زد. از مشاوره ایشان به رهبری که به قول حاج شیخ علی آقا بیش از تصور افراد است می توان حدس هایی زد . اما منتظر می مانیم تا به زودی موضوع مکاشفه و مورد خطاب این مکاشفه مشخص شود. و حدسمان را در حد حدس باقی می گذاریم.


نوشته شده در پنج شنبه 88/12/13ساعت 8:7 عصر توسط محمدعلی زرین نظرات ( ) |

«هر چادری که دور انداخته می شود ، افق جدیدی را که تا آن هنگام بر استعمارگر ممنوع بود در برابر او می گشاید و بدن الجزایری را که عریان شده است ، تماما به او نشان می دهد. پس از دیدن هر چهره بی حجابی امیدهای حمله ور شدن اشغالگر 10 برابر می گردد... . هر چادری که می افتد ، هر بدنی که از چادر بیرون میآید ، به این معناست که الجزایر به انکار وجود خویش پرداخته و هتک ناموس را از جانب اشغالگر پذیرفته است! با هر چادری که رها می شود ، گجویی جامعه الجزایر خویشتن را به مکتب ارباب تسلیم کرده و تصمیم میگیرد تحت رهبری اشغالگر ، عادات و رسوم خویش را تغییر دهد»(1)

مقدمه: حدودا 5 قرن از طلوع عصر بی دینی مدرن در غرب می گذرد. عصری که انسان را معبود ساخت و با طلوع خود ، تاریکترین شب ظلمانی بشریت را آغاز کرد. شبی که سوسوی ناچیز ستارگان در آن مغلوب و مقهور عصر مدرنیته و عصر بی دینی شده است.

دنیای سرمایه داری غرب بازگشت به عصر معنویت را همچون شکستن شیشه عمر خود می داند. غرب که نهیلیسم را راه تسلط بر جهان یافته ، کالایی بنام جسم دارد که تنها بعد وجودی اوست. در این مکتب «انسان پوچ، وجود خودش را در طغیان و سرکشی تایید می کند... . این انسان ،ابدالآباد فارغ از مسئولیت بودن یک آدم محکوم به مرگ را می داند. برای او همه چیز مجاز است، چون خدایی در کار نیست و چون انسان خواهد مرد»(2)

 

 

1.انقلاب الجزایر ،فرانتس فانون،ترجمه دکتر پالیزه ، ص36

2.نقل از مقاله *توضیح بیگانه* ژان پل سارتر ، در مقدمه بیگانه آلبر کامو


نوشته شده در چهارشنبه 88/12/5ساعت 5:15 عصر توسط محمدعلی زرین نظرات ( ) |

قبل از هر چیز آغاز ولایت امام عصر ( ارواحنا فداه) و دستگیری شرور کثیف عبدالمالک رو تبریک میگم.

موضوع دستگیری عبدالمالک واقعا موضوعی بود که سالها نه من تنها ،‏که همه انتظارش را می کشیدند. مطمئنا از دستگیری صدام برای ما شیرین تر بود.

ساعت 9.30 صبح بود که خبر رو از تلویزیون شنیدم. ساعت 9.45 خودم رو به دفتر بسیج رسوندم و ساعت 9.50 خبر رو رو برد زدم. واقعا شادی وصف ناشدنی بود. دیروز(سه شنبه) و دیشب ،‏ خبر دستگیری عبد المالک به صورت وسیعی تو دانشگاه پیچید. دانشجو ها که به هم میرسیدن ، خبر دستگیری و نحوه اون رو با هم بحث می کردن. بعضی ها هم که اقتدار سربازان گمنام رو باور ندارن ، زود میگن این بدلشه که گرفتن.خودش رو که نمیتونن بگیرن. خدا بصیرت بده!!! 

به هر حال دیشب تو اتاق بسیج پر بود از دوستانی که اومده بودن خبر 20.30 رو ببینن .


نوشته شده در چهارشنبه 88/12/5ساعت 9:28 صبح توسط محمدعلی زرین نظرات ( ) |

از قدیم میگن : پسر کو ندارد نشان از پدر ، تو بیگانه خوانش نخوانش پسر

بعد از اینکه عصر ، محمد تقی فرزند مکرم مهدی کروبی در گفتگوی تلفنی با رادیو فردا منتقدان به پدرش را به باد توهین گرفت ،‏ ساعتی قبل نیز فرزند دیگر ایشان ، حسین کروبی ، در گفتگو با رادیو فردا ، به معترضان پدرش حمله کرد. تناقضات فاحش نشان از سر درگمی فتنه گران دارد.

از سویی میگوید خیل عظیم مشتاقان سبز ، کروبی را همراهی کردند ، از سویی می گوید نیروهای لباس شخصی ایشان را زدند.

ظهر محمد تقی می گوید حاج آقا آسیب جسمی دیدند ،‏بعد از ظهر حسین می گوید به حاج آقا آسیبی نرسید.

یکی زنگ می زند و می گوید ملت با دیدن کروبی یکپارچه شعار دادند ( شعارهای هنجار شکن) ، اما فرزند شیخ می گوید مردم سکوت کامل کرده بودند و هیچ کس هیچ شعاری نمی داد که لباس شخصی ها به اطرافیان پدرم حمله کردند.

و ... .

ما انتظار داشتیم لااقل فرزندان مهدی کروبی ، وی را از اطرافش آگاه کنند ، اما می بینیم اونها هم چشماشونو بستن . میلیونها جمعیت رو عده ای لباس شخصی می نامند و سبزها رو مردم.

در ضمن امین الحاج سابق ، جناب آ شیخ مهدی کروبی!

پاسخ دهید علت مصاحبه مکرر فرزندان شما با رادیو فردا که وابسته به سازمان «سیا» ست چه مفهومی دارد؟

فراموش کردید چرا امام (ره) آقای منتظری را از قائم مقامی عزل کردند؟

آیا فرزندان شما هم از امام اجازه دارند؟


نوشته شده در پنج شنبه 88/11/22ساعت 8:21 عصر توسط محمدعلی زرین نظرات ( ) |

   1   2   3      >


Design By : ParsSkin.com