• وبلاگ : كارون
  • يادداشت : دختران مانكن در نمايشگاه
  • نظرات : 8 خصوصي ، 29 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     


    سلام

    جالب بود

    + همت 

    سلام

    جدا مطلبتون فوق العاده بود.بخصوص که بخاطر احمدي نژاد از گفتن ايرادات واقعي صرف نظر نکرديد.(خواهرتان)

    پاسخ

    رهبر معظم انقلاب فرمودند:(هيچ انتظار نيست ، حق هم نيست كه انتظار باشه كسي بر خلاف فهميده خودش حرف بزنه .اما اوني رو كه فهميديد بگيد و سعي كنيد اون چيزي كه فهميديد درست باشه). اين فهميده ما بود . هر چند كه خيلي از دوستان لطف داشتند و بخاطر اين مطلب و ساير مطالب برچسب هاي ناموزون زدن.
    + رهگذر 

    1-آقاي جعفري اگر ناراحتي خودت يه كاري بكن(واسه اقتصاد)، همون چيني هايي كه ميگي، خيلي راحت با توليداتشون دارن روي مردم ما تاثير ميذارن اگر كه مردي بسم الله.ضمنا گدايي رو كساني ميكنند كه خدا و پيغمبرو امام زمان رو از ياد ميبرند و به جاي توكل به خدا دستشون جلوي مردم درازه.

    2-محمد آقا من به جاي شما متاسفم كه كنار كشيدي و جواب نميدي كه چرا به اين شكل وارد گفتگو شدي و كنار كشيدي.ايميل خودم رو گذاشتم اگر خواستي جوابتو ايميل كن.

    3-عزيز دل سوخته كه از طريق حرفات ميشه گفت مردي،اين كه با امر به معروف نميشه ديگه كار كرد حرف غلطيه چون كه يكي از دستورات اسلام هست و دستورات اسلام رعايت دقيقشون جوابگوي همه چيز هست. و اين منو شما هستيم كه با انجام ندادن اين عمل اون رو كمرنگ كرديم.

    در پايان خدا عاقبت هممون رو بخير كنه.

    + جعفري 

    چيني ها اقتصاد جهان رو با كار و توليد قبضه كردن شما هنوز دنبال اين چيزها هستيد! بابا بسه ديگه به فكر فرداي مملكتتون باشيد كه بايد بريد گدايي اين نامرداي عربو بكنيد. در شرايطي كه مردم دنيا دنبال رشد اقتصادي و رفاه هستند ما دنبال سابيدن كشكي هستيم كه آخرش هيچي ازش در نمياد، صد سال ديگه هم كه بگذره و شما امربه معذوف كنيد بازم همين آشه و همين كاسه .

    پاسخ

    آيا شما تناقضي بين مبارزه با تهاجم فرهنگي و رشد اقتصادي مي بينيد. آيا بخاطرپيشرفت اقتصادي بايد هويتمون رو فدا كنيم؟
    + يك دلسوخته 

    سلام مجدد. امروز هم خدا قوت.

    ميدوني! به يک تناقضاتي رسيدم. راهنمايي ميخواهم. نميدونم آيا تو کشورهايي مثل ترکيه و مالزي که صحبت شد و من هم رفته ام و خودم ديده ام، نيروهاي آمر به معروف دارند يا نه؟ به نظرم ميرسه بايد يک تغيير رويه داد. به نظرم ميرسه با اونچه در بقيه کشورهاي مسلمون ديدم و پدرم از زمان قبل از پيروزي شکوهمند انقلاب تعريف کرده، بايد دين و حجاب رو بپذيريم که يک مسئله شخصيه. يعني افراد خودشون بدونن که ديندار باشند يا نباشند، با حجاب باشند يا نباشند. چون تجربه اين سي سال انقلاب عزيز فکر ميکنم بهمون اين مسئله رو نشون داده که دين و حجاب با زور منافات داره. توي مصر يا مالزي، اونهايي که با حجابند اونقدر قشنگ حجاب دارند که آدم لذت ميبره. توي ترکيه همونطور که گفتي هم افراد خيلي با حجاب داره و هم آنتاليا و ... داره. فلذا فکر ميکنم بايد يک تغيير رويه داد. به نظرم اگه به همين منوال ادامه بديم نه تنها نميتونيم افراد بد حجاب رو اصلاح کنيم، که ممکنه ريزش زيادي در افراد با حجاب هم داشته باشيم. من خودم چند نمونه اش رو در و بر خودم متاسفانه ديده ام. من عضو نيروي مقدس بسيجم. ولي مدت زياديه که دارم فکر ميکنم بايد تغييري ايجاد کرد. بايد جلوي دلزدگي مردم رو از دين و اسلام و بسيج و ولايت بگيريم. ماها مسئوليم. اگه اشتباه رفتار کنيم در مقابل خدا و پيامبر و رهبر مسئوليم. الان اگه دلزدگي از دين بوجود بياد، که اومده، مقصرش خدا و پيامبر و ولي امر نيست مقصرش ما هستيم که رفتار و سکنات اشتباه داريم. دين و حجاب و نماز بايد توي دل مردم ريشه کنه. دين و حجاب با امر به معروف قوت نميگيره. اگه کسي رو مجبور کنيم که مسلمون واقعي بشه اون فقط از روي ترس تظاهر موقتي خواهد کرد و بعد وقتي ما نيستيم نه تنها به حالت اول بر ميگرده بلکه رفتار ناشايست تري هم از خودش بروز ميده.

    اينهايي که عرض شد موارديه که مدتهاست ذهن من رو به خودش مشغول کرده. هنوز به نتيجه کاملي در موردش نرسيدم. نميدونم درست فکر ميکنم يا نه. لطفا راهنمايي و مساعدت فرمائيد.

    اجرکم عند ا...

    پاسخ

    سلام. خسته نباشيد. ببينيد ، اولا دين اسلام ،ديني اجتماعيه . يعني همونطور که براي امور شخصي انسان قوانين و دستورات داره براي اجتماع هم قانون داره. نمي تونيم بگيم خب من به مسائل شخصيش پايبندم و مسائل اجتماعيش به من ربطي نداره. هر کس مسئول کار خودش! اگر اينطور بود که وقايع قوم نوح و عاد و ثمود و ... نبايستي بوجود مي اومد. دشمن براي نابود کردن فرهنگ اسلامي ما در طول تاريخ فعال بوده. کشف حجابي رو که احمدشاه براشون انجام نداد ، رضاشاهي رو اوردن که انجام بده. چون مي دونن پاشنه آشيل مقاومت ايران و فرهنگ ايراني ، اسلامه. چون ايراني با پوست و گوشتش به اين فرهنگ رسيده. و راه به زانو دراوردن ايران نابودي فرهنگ اسلاميه. همونطور که وقتي فرانسه دنبال تسلط بر الجزاير بود ابتدا با سلاح فرهنگي وارد شد. يعني حجاب رو از زن الجزايري گرفت و بعد استعمارش بر الجزاير رو گسترش داد . فرانتس فانون تو کتاب انقلاب الجزاير ميگه :"«هر چادري که دور انداخته مي شود ، افق جديدي را که تا آن هنگام بر استعمارگر ممنوع بود در برابر او مي گشايد و بدن الجزايري را که عريان شده است ، تماما به او نشان مي دهد. پس از ديدن هر چهره بي حجابي اميدهاي حمله ور شدن اشغالگر 10 برابر مي گردد... . هر چادري که مي افتد ، هر بدني که از چادر بيرون ميآيد ، به اين معناست که الجزاير به انکار وجود خويش پرداخته و هتک ناموس را از جانب اشغالگر پذيرفته است! با هر چادري که رها مي شود ، گويي جامعه الجزاير خويشتن را به مکتب ارباب تسليم کرده و تصميم ميگيرد تحت رهبري اشغالگر ، عادات و رسوم خويش را تغيير دهد». ملت الجزاير زماني خودش رو شناخت که براي رهايي از بند استعمار 1 ميليون از جمعيت 17 ميليونيش رو در راه استقلالش فدا کرد. سري قبل کتاب " غروب آفتاب در آندلس " رو به شما پيشنهاد دادم. اين کتاب هم در مورد نحوه بازپس گيري آندلس از مسلمونهاس. (سعي ميکنم تا چند روز آينده خلاصه اين کتاب رو تو وبلاگ بذارم). (يکي از کارها اين بود که تاکستانهايي را وقف کردند تا شراب آنها را به طور مجاني در اختيار جوانها قرار دهند.جوان ها را به سمت زنان و دختران خود سوق دادند تا آنها را به شهوات آلوده کنند . گذشت زمان راههاي اصلي براي فاسد يا آباد کردن يک ملت را عوض نمي کند ، امروز هم همان کار را مي کنند."بيانات مقام معظم رهبري در ديدار جوانان سيستان و بلوچستان . 6 اسفند 81 ") با انحراف جوانان مسلمان آندلس ، سپاه عظيم و قدرتمند مسلمانان به راحتي شکست خورد و مسلمانان آندلس قتل عام شدن. حالا سوال اينه که چي شده کشورهاي استعمارگر که قتل عام 40% جمعيت ايران در سال 1917 رو در پرونده دارن ، دائم به فکر آزادي (همون بي بندوباري) در ايران هستن. آيا به فکر حقوق بشرن يا به فکر استحمار؟ جنگ تحميلي براشون نتيجه معکوس داشت. يعني جوانهاي ما معتقدتر شدن. اما جنگ نرم و فرهنگي چي ؟ به قول اميرخاني:"آن روزها مشخص بود در مقابل آنکه با تفنگ حمله مي کند با تفنگ بايد دفاع کرد اما امروز کسي نمي داند در مقابل آن که با تفنگ حمله نمي کند چه بايد کرد. " . حالا به نظر شما بايد صبر کنيم تا فرهنگ ايران هم مثل فرهنگ الجزاير و ترکيه محکوم به انکار بشه بعد سلاح مبارزه فرهنگي رو به دست بگيريم؟ بذاريم ايران مستعمره غرب بشه و بعد با خون هاي بيشمار دوباره دست استعمار رو قطع کنيم؟ يا همين الآن با آگاهي بخشي و امر به معروف و نهي از منکر به دفاع از ارزشهامون بريم؟ به قول يکي از خطبا :"همونطور که ما در جنگ تحميلي تلفات داديم ، امروز هم تو جنگ نرم تلفات داريم " ولي اين تلفات نشونه شکست و عقب نشينيه؟ ببخشيد خيلي طولاني شد.
    + رهگذر 
    محمد اقا منتظر جوابتون هستم.
    + دماوند 
    حجاب و عفت و حياء مثل بقيه مسائل در كشورمان رنگ وبوي سياسي داره و دشمن خوب نقطه اي رو مورد هدف قرار داده تا آن را از بين ببره و با تمام وسايل و قدرتش از رسانه و مسكرات و موادمخدر سعي در ايجاد بي بند وباري و فساد داره كه از اين گذر به منافع سياسي خودش برسه و تماميت و استقلال كشورمان را به خطر بياندازه در حالي كه در كشورهاي ديگر اين گونه نيست
    + رهگذر 

    1- جناب محمد آقاي عزيز،بنده حرف شما رو قبول دارم اما اگر خود شما در نمايشگاه حضور داشتيد آيا واقعا كاري رو كه عباس انجام داده بود ،انجام ميدادين (كاري كه تو جامعه ي ما كمرنگ شده و بهتر هست كه بگم از بين رفته يعني امر به معروف) يا اين كه بي تفاوت از كنارش رد ميشدين و به روي خودتون هم نمياوردين؟كار عباس الا ن تو جامعه ي ما خيلي سخت شده و شما كدوم رو انتخاب ميكردين؟

    2- خيلي ها تو جامعه ي ما بي حيا و بي غيرت شدن (به دليل كار نكردن امثال ما)و با پررويي تمام بي بند وباري ميكنند كه اگر با شرايط امر به معروف جلو برويم با تندي و بي ادبي برخورد ميكنند.

    من احساس ميكنم كه كار عباس ها با تندي كه شما ازش انتقاد دارين(كه فكر نكنم تندي كرده باشه) لازمه و اگر شما راهي رو پيشنهاد دارين بسم الله

    + محمد 
    آقاي رهگذر عزيز من در مطلب شما منافاتي با لينك خودم كه مربوط به سايت حوزه بود منافاتي نديدم
    + محمد 
    آقا يا خانم دماوند عزيز بحث بر سر اجرا شدن يا نشدن نيست بحث بر سر صحيح اجرا شدن است طوري كه باعث جذب مردم به دين شود نه دفع آنها
    + محمد 
    بزادر عزيز از لينكي كه گذاشتي ممنون (من منافاتي در صحبت هاي مرحوم بهجت با لينكي كه من گذاشته بودم نميديدم) اما يك سوال نحوه امر به معروف و نهي از منكر شما در قالب كدام يك از مراحل امر به معروف و نهي از منكر شما (طبق فرمايشات آيت ا... بهجت) قرار ميگرفت؟ شما بدون اجازه رفتي عكس گرفتي و بعدش هم در مقابل غرفه داران با لحن تند جواب دادي. بنظر ميرسه از مرحله آخر آخر شروع كردي
    پاسخ

    خواهش ميکنم. بنده ادعاي منافات استفتاء آيت الله بهجت و لينک شما رو نداشتم و ندارم ، ولي استفتاء ايشان جامعتر بود و بهتر به مسائل مورد بحث ما جواب ميداد . مخصوصا استفتاء شماره 445. که نظراتمون مختلف بود.( آيا آمر به معروف بايد عامل به معروف باشد؟ ج. شرط وجوب نيست، گر چه در صورت عامل بودن تأثير آن بيشتر است.)در مورد عکس هم که در نظرات قبلي مفصل توضيح دادم و فکر کنم ديگه نياز نباشه بگم. اما در مورد تندي در جواب. در غرفه اول که بسيار با ملايمت بود و طرفين (عباس و غرفه دار) با لحني دوستانه به هم جواب ميدادن. در غرفه نشريه .... ، اول صاحب غرفه با تندي برخورد کرد. اما نوع رفتار عباس به گونه اي بود که نه ملايم باشد نه خيلي تند.(ولي خواستش رو جدي بيان کرد) طرز بيان عباس طوري بود که غرفه دار متوجه اشتباه خودش شده بود و معذرت خواهي کرد و لحن بين عباس و اون غرفه دار محترم هم بسيار دوستانه شده بود. بگذريم که اون خانم هاي محترمه توهين ميکردن ولي جواب نميشنيدن.
    + ؟ 

    اي داد بيداد .............. امان از استفاده ابزاري

    با اين بي حجابي ها اگه خداوند بر سر ما بلا و زلزله بياورد حق ماست .

    + يك دلسوخته 

    سلام دوست عزيز. خسته نباشيد.

    نميدونم واقعا. دچار سردرگمي شده ام. وقتي به ساير کشورهاي مسلمان سفر ميکنم ميبينم از ما مسلمان ترند. نميدونم چرا؟ اونجا که حکومت اسلامي مشابه ما هم ندارند. اونجا که ارگانهاي آمر به معروف ندارند. پس پرا وضعيت اسلامشون بهتره. از بزرگترها که ميپرسم ميگن زمان شاه ملعون، وضعيت اسلام بهتر بوده. ميگن اون موقع اسلام اون موقع بيشتر پياده ميشده. واقعا چرا الان اينجوري شده. به اين نتيجه رسيده ام که امر به معروف صرفا بصورت کلامي کارساز نيست. بايد ابزارهايي هم در دست آمران به معروف باشه. مثلا توي اين نمايشگاه واقعا بايد کاري ميکرد. بايد اقدامي عملي ميشد. با حرف به جايي نميرسيم.

    پاسخ

    سلام. شما هم خسته نباشيد. به هر حال ترکيه در کنار قونيه اي که 98% حجاب کامل دارن ، آنتاليا و بدروم هم داره. يعني اونها هم بچه پيغمبر نيستن. ولي به هر حال بيحجابي و بي قيدي توي ايران چه کم و چه زياد مذموم و توي چشمه. هر چند توي ترکيه يا مالزي حجاب رو سلاح مقابله با بيگانه ميدونن و تو داخل بي حجابي رو نشانه تمدن! هر چند که در اين بين استکبار هم بيکار نيست . ميخواد ماجراي تاريخي آندلس رو تکرار کنه.براي رشد بيحجابي در ايران(حتما کتاب غروب آفتاب در آندلس انتشارات نشر معارف ) رو بخونيد. و براي رشد حجاب در ترکيه و در کل غرب هم کتابهاي مربوط به انقلاب الجزاير فرانتس فانون و بازگشت به خويشتن دکتر شريعتي حق مطلب رو خوب ادا کردن. دکتر شريعتي در صفحه 160 بازگشت به خويشتن ميگن:"به قول شاندل : مليت از آن هنگام تحقق نمي يابد که ملت بوجود مي آيد ، بلکه از آن لحظه اي بوجود مي آيد که ملت تهديد به نفي مي شود"
    + دماوند 
    اگر بعضي مسلمان نماهاي امروزي در زمان امام حسين بودند در مقابل نص اجتهاد ميكردند و انواع و اقسام مطالب را بهانه مي كردند تا حضرت را از رفتن به كربلا منصرف كنند،و در آخر كه نمي توانستند در مقابل امام قرار مي گرفتندو به هر صورتي كه ميشد مصلحت سازي مي كردند. اما حرف آخر به نظرمن : يه دست صدا داره. عباس ها درست و محكم( قوموا الي الله مثني و فرادي) اين واجب الهي رو حداقل به خاطر نواميس و فرزندانمان احياء كنيد.
    + رهگذر 
    قابل توجه محمد آقا : اگر فقط بحث احتمالات باشه كه اين وظيفه عمومي رو زمين مي مونه حالا ،آنجايى كه امر به معروف و نهى از منكر اثر نمى‏كند، وظيفه چيست؟
    اولاً اگر شخص ديگرى با بيان بهترى بگويد اثر مى‏كند، از او بخواهيد كه اين كار را انجام دهد. هنگامى كه خداوند به حضرت موسى دستور داد نزد فرعون برود و او را ارشاد كند، موسى عليه السلام از خداوند خواست كه برادرش هارون كه بيان بهترى دارد را همراه او بفرستد. «و أخى هارون هو أفصحُ منّى لِساناً فَارسله مَعى»(سوره قصص، آيه 34)
    ثانياً گاهى با يكبار اثر نمى‏كند، امّا با تكرار اثر مى‏كند، آن هم با بيان‏هاى گوناگون. چنانكه چوب سخت با يك ضربه تبر شكسته نمى‏شود، تكرار لازم است. قرآن مى‏فرمايد: ما مطالب خود را در قالب‏هاى گوناگون بيان كرديم تا شايد اثر كند. «لقد صَرّفنا فى هذا القرآن»( سوره اسراء، آيه 41)
    ثالثاً ممكن است شيوه ما صحيح نبوده كه اثر نكرده است. چون امر به معروف و نهى از منكر شرايط و اصولى دارد و با هر منكر بايد به گونه‏اى متناسب برخورد كرد؛
    گاهى گرد و غبار روى لباس شما مى‏نشيند و گاهى دوده. غبار با ضربه محكمى كه بر لباس مى‏زنيد برطرف مى‏شود، امّا اگر همين ضربه را به دوده بزنيد، هم دستتان سياه مى‏شود و هم دوده به لباس فرو مى‏رود. برطرف كردن دوده با فوت است و برطرف كردن غبار با ضربه. پس هر منكرى را بايد به گونه‏اى خاص برطرف كرد.
    چنانكه قرآن مى‏فرمايد: «واتوا البيوت من أبوابها»( سوره بقره، آيه 189) يعنى هر خانه‏اى را بايد از راهش وارد شد.
    رابعاً براى بازداشتن مردم از فساد بايد راه‏هاى حلال را به روى آنان باز كرد. حضرت لوط عليه السلام هنگامى كه ديد مردم به مهمانانش، سوء قصد دارند فرمود: من حاضرم دخترانم را به ازدواج شما در آوردم تا شما دست از مهمانان من برداريد. من راه حلال را براى شما باز مى‏كنم تا شما به گناه گرفتار نشويد. «هؤلاء بَناتى هُنّ أطهرلكم فاتّقوا اللّه و لا تخزونى فى ضَيفى»( سوره هود، آيه 78)
       1   2      >